Początki nowoczesnej kosmetyki

Początki nowoczesnej kosmetyki sięgają dziewiętnastego wieku. Napoleon Bourgeoisie zaopatrywał wtedy teatry w różnego rodzaju kolorowe pasty do twarzy. Również w tamtym czasie społeczeństwo było coraz lepiej wyedukowane, a więc chętniej sięgano po prasę jako formę rozrywki. Pojawiające się tam obrazki były coraz lepszej jakości. Kosmetyki stawały się coraz bardziej akceptowalne, a gwiazdy teatru stały się inspiracją dla kobiet. Innymi słowy, to co było wcześniej jedynie widziane na scenie zaczęło przenikać do codzienności. W tamtych czasach kosmetyki owiane były jeszcze tajemnicą. Kobiety mogły tylko pomarzyć o doskonałych środkach takich jak szampony Monat, peelingi, mydła, masła do ciała czy kosmetyki fair trade. W 1886 powstał pierwszy salonik piękności. I choć kobiety od wieków produkowały kosmetyki w domu, tak żeby nikt tego nie widział, to spotkanie z kosmetykami w ujęciu komercyjnym było czymś zupełnie nowym. Jak można się domyśleć większość kobiet wchodziła do tego saloniku tylnymi drzwiami, ponieważ nie chciały aby ktokolwiek zobaczył jak dokonują aktu kupna kosmetyków. Sam akt nakładania makijażu miał nie być widoczny przez kogokolwiek. Również makijaż nie mógł być widoczny na skórze.